2015. szeptember 5., szombat

A csokik és a crohn




Szerintem crohnosként sem kell feltétlen lemondanunk teljes egészében a csokiról. Tudom, hogy mindenkinek más az étel toleranciája, de előfordulhat, hogy másnál is beválik majd az a taktika, amit én kezdtem el használni. 
Amikor kijött a betegségem, nagyon kétségbe estem, hogy örökre le kell majd mondanom az édességekről. Sok-sok fórum átböngészése után arra a következtetésre jutottam, hogy ki kell majd zárnom az édességet az étrendemből, mert a hagyományos bolti csokikat és sütiket szinte senkinek sem tolerálja a szervezete. 

Végül azonban ráakadtam több írásra is, ahol a magas százaléktartalmú étcsokikat ajánlották. Még javában a biológiai kezelés előtt kezdtem el kísérletezgetni a csokikkal. Hamar kiderült, hogy a 70%-os csokik, vagy attól magasabbak, melyek nádcukrot tartalmaznak, egyáltalán nem okoznak semmiféle panaszt (amik cukrosabbak, azoktól bevérzik a végbelem és több székletem lesz), ahogyan pl.: a cukrozatlan kakaóporok sem. Ezek a csokik drágábbak igaz az átlagosnál, de töményebbek is, nem kíván az ember belőlük olyan sokat egyszerre.

Rólam azért tudni kell, hogy régebben nagyon nem szerettem az étcsokit, mindenem a töltött tejcsoki volt. Azonban hamar át tudtam szokni az étcsokira, és mára már nem is hiányoznak a cukrozott egyéb csokoládék. 

Szerintem érdemes kikísérletezni, hogy kinek mi válik be. Nem feltétlenül szerencsés Mars, Milka vagy társaik csokikkal kezdeni a kísérletet, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek okozzák a legtöbb problémát. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése