2015. szeptember 7., hétfő

Repcemézről





A repceméz lett a kedvenc édességem a világon! Elég viccesen hangzik, ugyanis én világ életemben utáltam a mézet. A repceméznek azonban nincs olyan erőteljes íze, mint az akác, vagy a virágméznek, állagra is teljesen más, fehérebb és sokkal sűrűbb. Néha fehér csokinak hívom. :)

A repceméz nem csak az íze miatt zseniális. Fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő hatású, szervezeterősítő, gyomorsav problémákkal küszködőknek is ajánlani szokták. 



Crohn betegként elég nehéz olyan édességet találni, amitől nem lesz az embernek baja, mivel a legtöbbünk szervezete nehezen tolerálja a cukros ételeket. Én is csak módjával bírom a cukrot, a repcemézből azonban bármennyit megehetek, semmi bajom nem lesz tőle. A méz kiváló sütemények és más ételek ízesítésére is, teljesen úgy funkcionál, mint a cukor.  A méz ráadásul nem hizlaló, habár nagyon vigyázni kell vele, milyen minőségűt vesz az ember. Én egyedül termelőit szoktam venni, mert a bolti mézeket is telenyomják cukorral. 

A repceméz megnyugtatja a belemet, ha megfájdul a vékonybélnél a gyulladásos pont. Az édességszintem a méz által teljesen rendbejött, igazán nem panaszkodhatok, mert egyáltalán nem kopog a szemem a bolti édességek után, még így crohnosként sem. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése