2015. szeptember 4., péntek

Diétám alapja

Ezen az oldalon crohn diétás recepteket teszek majd közzé, amik nekem nagyon beváltak. Igaz, minden crohn betegnek más az étel toleranciája, de szerintem sok közös pont van. Sokat kísérleteztem, mire úgymond egyes hagyományos recepteket "crohnossá" tudtam tenni. Olyan recepteket is közzéteszek majd, melyeket aktívabb szakaszban is használtam. 
Rólam tudni kell, hogy alapjáraton laktózérzékeny is vagyok, ám imádom a tejtermékeket, ezért mindenből laktózmenteset használok. A betegségem kezdetén nem tudtam megbirkózni a búzaliszttel, ezért rizslisztet, valamint zabpehelylisztet használtam helyette. 
Cukor helyett mindenbe repcemézet teszek, ami nekem nagyon meg tudja nyugtatni a gyulladásos pontokat.  
A borsot és a fűszeresebb, csípősebb ízeket teljes egészében kivágtam az étrendemből.
A zöldségeket, gyümölcsöket mindig meghámozom, mielőtt megeszem, és a magházukat is eltávolítom. Úgy vettem észre, hogy héj és mag nélkül szinte mindent meg tudok emészteni fájdalommentesen. Ez biológiai kezelés előtt is így volt, azzal a különbséggel, hogy akkoriban kevésbé bírtam a nyers gyümölcsöket. 
Az ételek nagy részét párolva, vagy sütőben sütve eszem, ám előfordul, hogy kevés olívaolajon, serpenyőben sütöm ki őket (pl.: palacsinta, rántotta). Nyáron a faszénen grillezett húst is sikerült kipróbálnom, attól sem volt semmi bajom.
Minden ételt olívaolajjal készítek, pároláskor általában  mindig felöntöm egy kis vízzel is az ételt, nehogy a kevés olaj miatt odasüljön.
Inni majdnem mindig sima csapvizet, vagy buborékmentes ásványvizet iszom. Natúr zöldteát szoktam még inni, amit facsart citromlével, vagy összeturmixolt barackkal ízesítek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése