2015. szeptember 5., szombat

Piskóta (rizslisszttel és búzaliszttel is készíthető)





Alaprecept

4 db tojás
1 negyed teáskanál szódabikarbóna
5 dkg rizsliszt, vagy búzaliszt 

  botmixeres habverés után

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojássárgáját különválasztom a fehérjétől. A fehérjét habverővel felverem (én botmixerrel verem fel, úgy igaz nem lesz olyan kemény a habja, viszont sokkal jobb állagú a süti), majd a tojássárgáját is, és összeöntöm őket. Ráöntöm a kimért lisztet, szódabikarbónát, majd összebotmixerelem az egészet. A masszának kicsit folyós állagúnak kell lennie.
Egy kisebb tepsit kibélelek sütőpapírral, majd beleöntöm a piskótatésztát. Beteszem a sütőbe. 20 perc alatt megsül. :)
Ha lágyabb piskótatésztát szeretnénk kapni, keverhetünk a tésztába reszelt almát, vagy sütőtököt.

Banános csokis vagy banános fahéjas piskóta

(Aktív szakaszban fahéjasan banánosan ajánlom a fogyasztását, csoki nélkül)

4 db tojás
1 negyed teáskanál szódabikarbóna
5 dkg rizsliszt, vagy búzaliszt
2 db banán
1 evőkanál cukormentes kakaópor, vagy 1 teáskanál fahéj (érdemes az egyiket a kettő közül, különben a piskótának eléggé tojás íze lesz)
4-6 db étcsoki kocka, 70%-os, vagy 85%-os, érdemes nádcukor tartalmút venni (elhagyható)
1 db alma meghámozva (elhagyható)


Miután elkészítettem a fent leírt alap piskótatésztát, belekeverem a kakaóport vagy a fahéjat, (én 1 db reszelt almát is mindig keverek a tésztába úgy sokkal finomabb), majd úgy öntöm rá a sütőpapírral kibélelt tepsire. Az étcsoki kockákat apró darabokra vágom, majd beleszórom a piskótatésztába. A banánt karikákra vágom és azt is elosztva beleteszem a piskóta tésztába. Ugyanúgy mehet az előmelegített sütőbe, ennek is 20 perc a sülési ideje.


Miután készen lesz, megvárom még kicsit lehűl. Én mindig vastagon megkenem repcemézzel a tetejét, úgy igazán édessé válik. :) 
Ha azonban aktív időszakba lépek, méz és csoki nélkül fogyasztom fahéjasan, a banán ha kicsit érettebb, édes ízt ad a sütinek.



Almás-fahéjas piskóta

Aktív szakaszban is

4 db tojás
1 negyed teáskanál szódabikarbóna
5 dkg rizsliszt, vagy búzaliszt
2 db alma meghámozva
1 teáskanál fahéj

Miután elkészítettem a fent leírt alap piskótatésztát, belekeverem a fahéjat, majd úgy öntöm rá a sütőpapírral kibélelt tepsire (ebbe a tésztába is érdemes még pluszban egy almát, vagy egy kevés sütőtököt belereszelni). Az almát meghámozom, kimagozom, majd vékony csíkokra vágom és elosztva beleteszem a piskótatésztába. Ugyanúgy mehet az előmelegített sütőbe, ennek is 20 perc a sülési ideje.
Miután készen lesz, megvárom még kicsit lehűl. Én mindig vastagon megkenem ennek is repcemézzel a tetejét (persze aktív szakaszban méz nélkül fogyasztom). 


 Túrós-almás piskóta

piskótához:

4 db tojás
1 negyed teáskanál szódabikarbóna
5 dkg rizsliszt, vagy búzaliszt
2 db alma meghámozva
1 teáskanál fahéj


túrókrémhez:

1 db tojás
1 zacskó túró
1 teáskanál fahéj
méz ízlés szerint


Miután elkészítettem a fent leírt alap piskótatésztát, belekeverem a fahéjat, majd úgy öntöm rá a sütőpapírral kibélelt tepsire (ebbe a tésztába is érdemes még pluszban egy almát, vagy egy kevés sütőtököt belereszelni). Az almát meghámozom, kimagozom, majd vékony csíkokra vágom és elosztva beleteszem a piskótatésztába. A sütit 10 percre teszem be a sütőbe.
Közben fogok egy csomag túrót, azt összekeverem a tojással, majd teszek bele fahéjat és mézet. Ezt rákenem a piskótatésztára (ami 10 percet sült), majd 15 percig hagyom még a sütőben sülni.


3 megjegyzés:

  1. Sajnálom hogy már ne vezeted az oldalt nagyon jó!
    Nekünk is van egy oldalunk a neve :Crohn,Colitis-sztoma betegek csoportja
    meg osztottam az írásaid,
    Folytasd az oldalad ,én most találtam rá és nagyon tetszik,sok okos dolgot írtál.

    VálaszTörlés
  2. Remélem én is, hogy lesz folytatás mert nagyszerű ötleteket adtál!!!!
    Várjuk!

    VálaszTörlés
  3. Én nagyon megköszönöm ezt a sok dolgot amit leírtál. Jelenleg a kórházba vagyok még emiatt a betegség miatt 16 évesen és ha ezt a blog-ot nem találom meg akkor nagyon szomorú lennék, de így hogy ezeket leírtad csak ennyit mondok... Köszönöm. És én nagyon hálás lennék hogyha még van valami észrevételed az ételek íránt, vagy több recepted amit csináltál és bevált (bármi is legyen az, egy egyszerű reggeli, uzsonna, tízórai, vacsora stb.) akkor megköszön(ném)nénk ha leírnád azokat is.❤

    VálaszTörlés